Adverteren op Pinterest

Adverteren op Pinterest is een ruim onderschat principe. Adverteren op Facebook en Instagram ligt al iets meer voor de hand… maar Pinterest? ‘Wie zit nu nog op Pinterest?’ ‘Ik moet al op zoveel kanalen aanwezig zijn’,… zijn slechts enkele bezwaren om het niet te doen. Maar je zou schrikken van de aanwezigheid Belgen en Nederlanders op Pinterest. In tegenstelling tot Facebook & Instagram is Pinterest dan ook een zoekmachine, mensen gaan bewust op zoek naar inspiratie en willen dus echt beïnvloed worden. We overtuigen je op deze pagina verder van het nut! 😉

adverteren op Pinterest

Pinterest is een zoekmachine

Pinterest wordt heel vaak onder de social media loep genomen. Toch is Pinterest eigenlijk een zoekmachine! Gebruikers (zowel privépersonen als bedrijven) verzamelen inspiratie en beeldmateriaal in borden. Dat beeldmateriaal krijgt een omschrijving en een titel. Wanneer jij een bepaalde foto zoekt op Pinterest, kan je foto’s te zien krijgen van alle gebruikers (dus zowel privépersonen als bedrijven). Een zoekmachine dus! Zo kan jij ervoor kiezen om de advertentie van jouw ‘jurkjeswebshop’ tevoorschijn te laten komen wanneer iemand ‘jurkje’ ingeeft als zoekopdracht. 

Enkele feiten & cijfers

Welke doelgroep wil je bereiken

Is adverteren op Pinterest iets voor mij?

Heb je een webshop? Dan is het antwoord ongetwijfeld ja! Zoek zelf eens op de producten die jij verkoopt op Pinterest. Kan je voldoende terugvinden? Dan start je liever vandaag dan morgen met adverteren. Pinterest wordt nog niet zo ruim toegepast als Facebook en Instagram, dat zorgt ervoor dat Pinterest in veel gevallen goedkoper is om te adverteren. Ben je een aanbieder van diensten? Ook dan is het een kwestie van verkennen of er zoekverkeer is op wat jij aanbiedt. Ik ben bijvoorbeeld zelf ook actief op Pinterest. Volg me gerust! 😉 

Adverteren op Pinterest uitbesteden

Wil je adverteren op Pinterest graag uitbesteden? Dan ben je bij mij aan het juiste adres! 

Hoe gaat het in zijn werk?

  1. We houden een kennismakingsgesprek, ik maak kennis met jouw bedrijf en jouw ideale klant. We bekijken of adverteren op Pinterest iets voor jou kan zijn en overlopen wat er nog zou moeten gebeuren vooraleer we kunnen adverteren. We overlopen ook welke doelstellingen je wilt behalen met Pinterest. Zo wil ik bijvoorbeeld dat er minstens 5 borden en 30 pins aanwezig zijn vooraleer we starten met adverteren. 
  2. Ons gesprek was positief, je geeft me toegang tot jouw Pinterest account en zorgt ervoor dat je een betaalmiddel gekoppeld hebt
  3. Ik stel een beknopte strategie op en maak de campagnes aan op Pinterest. De visuals kan ik zelf creëren of mag jij aanleveren. Jij geeft je goedkeuring vooraleer alles live gaat. 
  4. Maandelijks ontvang je een rapportage van de resultaten in mensentaal

Onze samenwerking is maandelijks opzegbaar met een vooropzeg van 4 weken. 

Hoeveel kost het?

Adverteren op Pinterest is maatwerk. Afhankelijk van wat je precies wenst te bereken kunnen de prijzen enorm verschillen. Starten is mogelijk met een budget vanaf 200euro/maand. Boek gerust een kennismakingsgesprek om de opties te bespreken.